Misschien wel het lekkerste dessert ooit en dat in 10 minuten. Ja, het bestaat echt en geloof mij als ik zeg dat je ‘m moét maken!
Ik hou enorm van pistache, dus ik wist al wel dat ik dit lekker zou vinden, maar alle andere mensen die deze geproefd hebben, aten ‘m in een paar minuten op en bleven zeggen hoe lekker het was. Geslaagd recept dus. 😉
Dit recept maakte ik bij Keuken Kampioen in Uden voor de opening van de 50e winkel van het bedrijf. Tijdens het maken van het dessert in deze keuken wist ik het gelijk: ik wil deze keuken ook. Wauw wauw wauw. Eigenlijk had ik dat met nog veel meer keukens in deze showroom. 🥹
Mocht je geen tijd hebben voor een dessert, weet dan dat dit echt heel makkelijk is en binnen 10 minuten op tafel staat.
4 glazen
Duur: 10 minuten
Pistache dessert in glas
Ingrediënten
- 270 gram pistache crème
- 250 gram mascarpone
- 350 gram Philadelphia roomkaas
- 100 gram kristalsuiker
- 2 theelepels vanille aroma
- 8 aardbeien
- 12-16 frambozen
- 1 eetlepel pistachenootjes
- 4 Bastognekoekjes
Verder nodig: 4 cocktailglazen
Bereiding
- Meng de mascarpone met roomkaas, vanille aroma, kristalsuiker en pistache crème in een kom. Roer goed, zodat alles goed gemengd is.
- Schep de room in de glazen.
- Verdeel de aardbeien en frambozen over de room.
- Maal de Bastognekoekjes fijn met de hand of in een foodprocessor. Schep wat over alle glazen.
- Snijd de pistachenootjes fijn (of houd heel als ze niet te groot zijn) en verdeel deze ook over de glazen.